صفحه اصلي  | گالري تصاوير  |  سایر سایت ها  |  مشاوره (جدید)
 | eng  | العربيه  | Deutsch    
 
  زندگينامه  آثار و تاليفات  دروس  در حدیث دیگران  مقالات  پرسش و پاسخ  سخنرانی ها و مصاحبه ها  اخبار  قرآن پژوهي  تماس با ما
 
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان و برنامه شبهای قدر
درسگفتارهای محرم : هویت و ماهیت تشیع
گزارش سخنرانی در نشست امام خمینی و چالش عرفان وسیا
سخنرانی امام خمینی و چالش عرفان و سیاست
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
اگر معیارهای دینداری فقط "نشانه های ظاهری" باشد، چ
جمود سلفی گری و نفی روشنفکران ؛ دو مانع فهم روشن ق
درسگفتارهای توحید و اخلاق
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: تفکیک شخصیت فردی و اجت
مرکز اسلامی هامبورگ، مرکزی برای تفاهم
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: ضرورت و چرایی تأسیس ات
هدف آل سعود تشدید اختلاف میان شیعه و سنی است
ضرورت تبدیل پیامهای تخصصی دین به پیامهای عمومی
توجه به زبان درونی مخاطب در تبلیغ
مثلث زبان قرآن : مخاطب ، موقعیت و مضمون
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با س
خبرگان ؛ کارکردها و انتظارات
از تمام ظرفیت ها برای محکوم کردن فاجعه بزرگ شهادت
جشن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق ع با سخنرانی آیة
آیة ا... قائم مقامی پس از ثبت نام در خبرگان : خبرگ
تصمیم آیة ا... حسینی قائم مقامی برای ثبت نام در ان
درسگفتارهای عاشورا ( دهه نخست محرم 1394)
عرفه و عروج عارفانه
مراسم شبهای احیا +خلاصه مطالب شبهای قدر
خلاصه درسگفتارهای ماه رمضان (ارتباط قرآن و سنت){ ا
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
آغاز درسگفتارهای " تدبر در معارف قرآنی "
آیت الله قائم مقامی: دین داری بدون عقلانیت مطلوب ن
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسات چهارم ت
سخنرانی با موضوع : پیامبر (ص) و ارتقاءدینی
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه سوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه دوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه اول (فای
درس ـ گفتارهای آیة الله حسینی قائم مقامی در دهه نخ
اعلام مراسم مرحوم خواهر همسر آیة الله قائم مقامی
ماه رمضان و تمرین محبت ورزی بی قید و شرط انسان
مهدی(عج)؛ و حقیقت گمشدۀ دین ( آیا احادیث نشانه های
سخنرانی آیة الله قائم مقامی در جشن نیمه شعبان
متن کامل سخنرانی افتتاحیه آیة الله سید عباس حسینی
برگزاری سومین اجلاس سراسری اتحادیه علمای شیعه در ا
آغاز به کار اجلاس عمومی اتحادیه اروپایی اسلامی علم
عالمان ومتولیان دین پیش از ارائۀ آگاهی های دینی با
برگزاری جلسه هیئت رییسه اتحادیه
سروده ای از گوته در ستایش از زنان برگزیده(ترجمه از
در سوگ دخت گرامی پیامبر (ص) با سخنرانی آیت اله حسی
امام خمینی ؛ کاریزما شکنی و ترویج عقلانیت
رسالت اصلی پیامبر و مفهوم مکارم اخلاقی از نگاه سید
مراسم پایان ماه صفر با سخنرانی آیة اله حسینی قائم
مراسم اربعین حسینی با سخنرانی آیة الله قائم مقامی
اختیارات ولی فقیه در چارچوب قانون اساسی است
اسلام قدرت مدار ، اسلام اموی است
سعی جدی انسان را به فضل الهی رهنمون می کند
پخش زنده درسگفتارهای محرم
درسگفتارهای پیرامون عاشورا
پرواز ! پر...واز
دعای پرفیض عرفه با سخنان آیة الله قائم مقامی
انکارهولوکاست بزرگترین خیانت به منافع ملی
چرا نمی توانم هولوکاست را انکار کنم؟؟
در سوگ صادق آل محمد (ص) با سخنرانی آیة الله قائم م
تدبیر و حضور؛ فرصتی برای جبران
و بسیجی ماند...
یک خلط تاریخی ! عمد یا خطا ؟!
معیارهای دینداری
فرقه گرایی بزرگترین تهدید برای اسلام و تشیع است
انگیزه قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه دینی بود و نه
ایران باستان نه مقدس است، نه باطل و نشانه جاهلیت
اسلام ایران را فتح نکرد، بلکه برخی اعراب مسلمان ای
درسگفتارهای شبهای محرم
یک نامه اخلاقی
حضرت رضا (ع) و ترسیم « عقلانیت و اعتدال اسلامی» در
به نام آزادی بیان ، در برابر کرامت انسان
پیام تسلیت رحلت حجةالإسلام شیخ خالد رکابی
مسلمانان در میانۀ سنت و مدرنیسم در سمینار مرکز گفت
رحلت یکی از روحانیون مقیم آلمان / تسلیت
تاسیس انستیتو تحقیقات اجتهادی در آلمان
در رثای حامل فضائل و معارفی که روز به روز به افول
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم حاج سید مهدی قائم مقا
درگذشت پدر آیت الله قائم مقامی
حدیث هفدهم : چه کسانی از ولایت خدا اخراج شده اند
قسمت هفتم خلوت نشین قدس: پویایی و شجاعت علمی ؛ نقش
حدیث شانزدهم: خلط میان حوزه فردی و حوزۀ اجتماعی دی
قسمت ششم خلوت نشین قدس: روش فقهی آیة الله حقّ شناس
حدیث پانزدهم: راه جلب رحمت الهی این نیست!
قسمت پنجم خلوت نشین قدس: آیة الله حق شناس در سلسله
برنامۀ آشنایی با اسلام در یک کلیسای قدیمی
روایات مربوط به سید حسنی و سید خراسانی صحیح است یا
حدیث چهاردهم: مهدویت و ارادۀ انسانها
حدیث دوازدهم: ستمگری و قدرت طلبی به نام دین!
حدیث یازدهم: وجوب نقد قدرت
قسمت چهارم خلوت نشین قدس: شیوه تربیتی / برداشتی از
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
حدیث دهم: عدالت با دشمنان
دعوت به فهم درست اسلام ـ گزارش روزنامه آلمانی "نوی
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
درباره اكراه و اجبار در دین
آیا امام حسین نمی توانست با جنگ با حرّ به حكومت بر
نشانه دین، عادت به نماز است یاصداقت؟
حوزه های الگو پذیری از معصوم
انتشار مقاله ای جدید از آیة الله قائم مقامی در روز
نوع برخورد امام با ...
دروغ بزرگ «شیعه » بودن ما !
سخنرانی در سمپوزیوم دانشگاه پادربورن آلمان
انتشار کتاب اسلام و اروپا
شیعیان اروپا در مسیر اتحاد
زندگینامه از دانشنامه ویکی پدیا
زندگینامه از دانشنامه علماي ايران
حدیث سیزدهم : آیا احادیث علائم ظهور اعتبار دارد؟
 
عالمان ومتولیان دین پیش از ارائۀ آگاهی های دینی باید دینداران را با معیارهای دین شناختی آشنا سازند.

 

 حسینی قائم مقامی در دانشگاه بریتیش کلمبیا :

قرآن کریم ، کتاب انگیزشِ " آگاهی نقّاد " در انسان است 

 

آیة الله سید عباس حسینی قائم مقامی در فوریه 2014 در ادامه سفر به کانادا- ونکوور و حضور در محافل دینی و علمی ، با ارائه سخنرانی در انجمن دانشجویان و اساتید  دانشگاه بریتیش کلمبیا  به بحث از ماهیت عقلانیت دینی در قرآن کریم پرداخت و با تفکیک میان دو ویژگی " نقادی گری " و " انتخابگری " در انسان و تفاوت آن دو با " آگاهی پذیری " و " اراده پذیری " تصریح کرد :

« بر خلاف آنچه که شهرت یافته ، آگاهی پذیری به تنهایی و به خودی خود نمی تواند ویژگی اختصاصی و هویت بخش انسان از میان سایر موجودات باشد . بلکه با توجه به وجود گرایشهای دو گانه ای که در آدمی وجود دارد ، ویژگی اختصاصی انسان باید وصفی باشد که ناظر به برخورداری وی از این دوگانگی هاست و از این رو آنچه که لازمۀ عقلانیت و امتیاز بخش انسان نسبت به سایر موجودات به شمار می آید ، برخورداری از" آگاهیِ نقاد "  است نه صرفِ " آگاهی پذیری "! و به همین تناسب صرفاً " اراده پذیری " را نیز نمی توان در مقایسه با موجودات دیگر، وصفِ اختصاصیِ انسان دانست . چرا که همۀ موجوداتِ جهان از اراده به شکلهای مختلف و با مراتب گوناگونی که دارد ، برخوردارند . ولی آنچه که هویت بخش وتمایز دهندۀ انسان می باشد وصفِ " انتخاب گری " است . کسی را که در برابر یک گزینه قرار دارد و هیچ گزینۀ دیگری پیش روی او نیست و لذا ناگزیز، به انتخاب همان تک گزینه رو می آورد ، بی تردید نمی توان «مجبور» نامید .بلکه واقعیت این است که او با ارادۀ خود اقدام به تک گزینۀ موجود کرده است و این اقدام او با آگاهی نیز همراه است . ولی با این حال نمی توان او را برخوردار از "عقل (آگاهیِ نقّاد) و انتخاب گر" نامید. انتخاب گری و برگزیدن (اختیار) فقط در شرایط  تکثّر و چند گزینه ای تحقق پیدا می کند. در شرایط تکثر و چند گزینگی ، انسان برای اعمال اراده واقدام ، به چیزی بیش از آگاهی نیاز دارد تا بتواند به مقایسه و داوری پرداخته و میان "چند گانه ها " انتخاب نماید و درست همینجاست که عنصر " فرا آگاهی " ویا به تعبیر قرآن عنصر " تدبّر " متولد می گردد. قرآن اصولاً آنگاه که در مورد آزادی و اراده پذیری انسان سخن می گوید برای اثبات این آزادی و اراده پذیری به نفیِ "جبر " از او نمی پردازد . چرا که اساساً از نظر قرآن هیچ موجودی مجبور و فاقد اراده نیست. اما آنچه که در مورد انسان قابل فرض بوده و شبهۀ آن وجود دارد پدیدۀ " اکراه " است . إکراه ، إعمال إراد ه در شرایط تک گزینه ای است که معمولاً با بی رغبتی و بی میلی همراه می باشد. بنابراین نفی اکراه در قرآن کریم ، نه به معنای نفی اجبار و نه به معنای اثبات اراده پذیری است، بلکه به معنای اثبات انتخاب گری و گزینش گریِ (انتخاب) معطوف به آگاهی نقّاد (عقلانیت) و پسا نگری(تدبّر) می باشد. هر گاه در انجام یک فعل ، اجبار و اعمال زور نباشد آن عمل معطوف بر اراده تحقق یافته است ولی در عین حال ممکن است همراه با اکراه و بی رغبتی باشد. اما اگر " اراده انتخابگر" مبنای تصمیم و اقدام قرار گیرد ، در اینصورت فعل ، هم پیراستۀ از اجبار است و هم پیراستۀ از اکراه . و در نتیجه حتی اگر مضمون آن فعل واقدام ، پیروی وتبعیت از دیگران نیز باشد ، نمی توان آن را تقلید کور کورانه و پیروی محض نامید. در قرآن چنین پیروی و تبعیتِ نقادانه و انتخاب گرایانه ای را تبعیت برآمده از «طوع» ( "رغبت" در برابر "اکراه") و اطاعت می نامد.برخلاف تقلید و پیروی از گذشتگان ، بزرگان و ... که بسا آگاهانه اجام می پذیرد ولی چون غیر انتخابی و غیر نقادانه است ، مصدق تبعیت وتقلید کور کورانه و غیر عقلانی است و در سرتاسر قرآن هماره مورد سرزنش قرار دارد . قرآن بارها تصریح می کند که رسالت پیامبران چیزی جز برانگیختن " خود آگاهی " ( ذکر) در انسانها نیست .از اینرو رسالت پیامبران و مبلغان دینی را صرفاً ارائۀ آگاهی های دینی به مخاطبان خود نمی داند ، بلکه " برانگیزنده خودآگاهی و آگاهی نقّاد ( مذکِّر ) " در انسانها بوده و وظیفه آشنا سازی ایشان با معیارهای عقلانی شناخت را بعهده دارند  تا بتوانند از میان انبوه آنچه  که ادعای حقیقت دارند و آنچه که به دین انتساب داده می شود داوری نمایند و بر جدا سازی میان گزاره هایی که مضمون صدق دارند و آنچه که ناصادق است ، و گزاره هایی که به راستی دینی اند از گزاره های غیر دینی توانا گردند . یکی از مهم ترین و اصلی ترین فلسفه های «امامت » در اندیشه شیعی ، توانمند سازی دینداران و همه مخاطبان حقیقت جو بر همین جدا سازی و برخورداری از قدرت داوری میان گزاره ها ی با مضمون حقیقت و نیز آگاهی هایی است که پیرامون دین شکل می گیرد . یکی از تفاوتهای مهم و اساسی قرآن با دیگر متون مقدس به همین ویژگی اختصاصی باز می گردد. در قرآن در عین حال که آگاهی های فراوانی پیرامون خدا ، انسان و جهان وجود دارد ، اما هرگز نمیتوان آنرا صرفاً یک کتاب الهیاتی  یا کتاب شرعیات و یا یک کتاب نصیحت و موعظه دانست . بلکه قرآن علاوه بر آنکه همه اینها هست ؛ اما اصالتاً کتاب انگیزشِ " آگاهی نقّاد " در انسان و تبیینِ معیارها و سنجه هایی است که با شناخت آنها می توان در مورد الگوی زیست پاک (حیات طیبه) و رستگاری (فلاح ) داوری کرد.»

سخنرانی در مراکز مختلف اسلامی ایرانیان ، شیعیان افغان ، مسلمانان اردو زبان و عرب زبان و نیز بازدید از مراکز مذهبی ادیان مختلف هندو ، سیک ، بودایی و... از دیگر برنامه های سفر حسینی قائم مقامی به ونکوور – کانادا بود.

   
 
 
粉嫩公主旗下的燕窝酒酿蛋重点燕窝则是来自泰国的顶级燕窝丰胸产品,我们都知道,世界顶级的燕窝基本都来自东南亚,泰国的白燕窝营养丰富丰胸效果,其中还含有丰富的唾液酸。对于妈妈和宝宝,唾液酸有助于宝宝智力成长丰胸方法,同时提高妈妈和宝宝的免疫力。相信,这也是你选择燕窝的最重要的理由粉嫩公主