صفحه اصلي  | گالري تصاوير  |  سایر سایت ها  |  مشاوره (جدید)
 | eng  | العربيه  | Deutsch    
 
  زندگينامه  آثار و تاليفات  دروس  در حدیث دیگران  مقالات  پرسش و پاسخ  سخنرانی ها و مصاحبه ها  اخبار  قرآن پژوهي  تماس با ما
 
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان و برنامه شبهای قدر
درسگفتارهای محرم : هویت و ماهیت تشیع
گزارش سخنرانی در نشست امام خمینی و چالش عرفان وسیا
سخنرانی امام خمینی و چالش عرفان و سیاست
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
اگر معیارهای دینداری فقط "نشانه های ظاهری" باشد، چ
جمود سلفی گری و نفی روشنفکران ؛ دو مانع فهم روشن ق
درسگفتارهای توحید و اخلاق
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: تفکیک شخصیت فردی و اجت
مرکز اسلامی هامبورگ، مرکزی برای تفاهم
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: ضرورت و چرایی تأسیس ات
هدف آل سعود تشدید اختلاف میان شیعه و سنی است
ضرورت تبدیل پیامهای تخصصی دین به پیامهای عمومی
توجه به زبان درونی مخاطب در تبلیغ
مثلث زبان قرآن : مخاطب ، موقعیت و مضمون
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با س
خبرگان ؛ کارکردها و انتظارات
از تمام ظرفیت ها برای محکوم کردن فاجعه بزرگ شهادت
جشن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق ع با سخنرانی آیة
آیة ا... قائم مقامی پس از ثبت نام در خبرگان : خبرگ
تصمیم آیة ا... حسینی قائم مقامی برای ثبت نام در ان
درسگفتارهای عاشورا ( دهه نخست محرم 1394)
عرفه و عروج عارفانه
مراسم شبهای احیا +خلاصه مطالب شبهای قدر
خلاصه درسگفتارهای ماه رمضان (ارتباط قرآن و سنت){ ا
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
آغاز درسگفتارهای " تدبر در معارف قرآنی "
آیت الله قائم مقامی: دین داری بدون عقلانیت مطلوب ن
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسات چهارم ت
سخنرانی با موضوع : پیامبر (ص) و ارتقاءدینی
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه سوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه دوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه اول (فای
درس ـ گفتارهای آیة الله حسینی قائم مقامی در دهه نخ
اعلام مراسم مرحوم خواهر همسر آیة الله قائم مقامی
ماه رمضان و تمرین محبت ورزی بی قید و شرط انسان
مهدی(عج)؛ و حقیقت گمشدۀ دین ( آیا احادیث نشانه های
سخنرانی آیة الله قائم مقامی در جشن نیمه شعبان
متن کامل سخنرانی افتتاحیه آیة الله سید عباس حسینی
برگزاری سومین اجلاس سراسری اتحادیه علمای شیعه در ا
آغاز به کار اجلاس عمومی اتحادیه اروپایی اسلامی علم
عالمان ومتولیان دین پیش از ارائۀ آگاهی های دینی با
برگزاری جلسه هیئت رییسه اتحادیه
سروده ای از گوته در ستایش از زنان برگزیده(ترجمه از
در سوگ دخت گرامی پیامبر (ص) با سخنرانی آیت اله حسی
امام خمینی ؛ کاریزما شکنی و ترویج عقلانیت
رسالت اصلی پیامبر و مفهوم مکارم اخلاقی از نگاه سید
مراسم پایان ماه صفر با سخنرانی آیة اله حسینی قائم
مراسم اربعین حسینی با سخنرانی آیة الله قائم مقامی
اختیارات ولی فقیه در چارچوب قانون اساسی است
اسلام قدرت مدار ، اسلام اموی است
سعی جدی انسان را به فضل الهی رهنمون می کند
پخش زنده درسگفتارهای محرم
درسگفتارهای پیرامون عاشورا
پرواز ! پر...واز
دعای پرفیض عرفه با سخنان آیة الله قائم مقامی
انکارهولوکاست بزرگترین خیانت به منافع ملی
چرا نمی توانم هولوکاست را انکار کنم؟؟
در سوگ صادق آل محمد (ص) با سخنرانی آیة الله قائم م
تدبیر و حضور؛ فرصتی برای جبران
و بسیجی ماند...
یک خلط تاریخی ! عمد یا خطا ؟!
معیارهای دینداری
فرقه گرایی بزرگترین تهدید برای اسلام و تشیع است
انگیزه قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه دینی بود و نه
ایران باستان نه مقدس است، نه باطل و نشانه جاهلیت
اسلام ایران را فتح نکرد، بلکه برخی اعراب مسلمان ای
درسگفتارهای شبهای محرم
یک نامه اخلاقی
حضرت رضا (ع) و ترسیم « عقلانیت و اعتدال اسلامی» در
به نام آزادی بیان ، در برابر کرامت انسان
پیام تسلیت رحلت حجةالإسلام شیخ خالد رکابی
مسلمانان در میانۀ سنت و مدرنیسم در سمینار مرکز گفت
رحلت یکی از روحانیون مقیم آلمان / تسلیت
تاسیس انستیتو تحقیقات اجتهادی در آلمان
در رثای حامل فضائل و معارفی که روز به روز به افول
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم حاج سید مهدی قائم مقا
درگذشت پدر آیت الله قائم مقامی
حدیث هفدهم : چه کسانی از ولایت خدا اخراج شده اند
قسمت هفتم خلوت نشین قدس: پویایی و شجاعت علمی ؛ نقش
حدیث شانزدهم: خلط میان حوزه فردی و حوزۀ اجتماعی دی
قسمت ششم خلوت نشین قدس: روش فقهی آیة الله حقّ شناس
حدیث پانزدهم: راه جلب رحمت الهی این نیست!
قسمت پنجم خلوت نشین قدس: آیة الله حق شناس در سلسله
برنامۀ آشنایی با اسلام در یک کلیسای قدیمی
روایات مربوط به سید حسنی و سید خراسانی صحیح است یا
حدیث چهاردهم: مهدویت و ارادۀ انسانها
حدیث دوازدهم: ستمگری و قدرت طلبی به نام دین!
حدیث یازدهم: وجوب نقد قدرت
قسمت چهارم خلوت نشین قدس: شیوه تربیتی / برداشتی از
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
حدیث دهم: عدالت با دشمنان
دعوت به فهم درست اسلام ـ گزارش روزنامه آلمانی "نوی
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
درباره اكراه و اجبار در دین
آیا امام حسین نمی توانست با جنگ با حرّ به حكومت بر
نشانه دین، عادت به نماز است یاصداقت؟
حوزه های الگو پذیری از معصوم
انتشار مقاله ای جدید از آیة الله قائم مقامی در روز
نوع برخورد امام با ...
دروغ بزرگ «شیعه » بودن ما !
سخنرانی در سمپوزیوم دانشگاه پادربورن آلمان
انتشار کتاب اسلام و اروپا
شیعیان اروپا در مسیر اتحاد
زندگینامه از دانشنامه ویکی پدیا
زندگینامه از دانشنامه علماي ايران
حدیث سیزدهم : آیا احادیث علائم ظهور اعتبار دارد؟
 

پرسش

من دوباره به انگلیس آمده ام و متوجه شدم که اینجا نیز اوقات نماز از به شهر فرق می کند . من طبق ساعات نماز شهر بن نماز می خوانم . چگونه باید نماز را به جا آورم ؟ براساس ساعات انگلیس و یا ساعات بن باید نماز بخوانم؟

جواب

برادر عزیز ! ساعات شرعی ای که انسان بر اساس آن نماز می گذارد می بایست طبق افق همان مکانی باشد که در آن نماز گزارده می شود . یعنی اگر در انگلیس هستید طبق افق انگلیس و اگر در بن هستید طبق افق بن . چرا که ظهر و طلوع و غروب خورشید همگی در نسبت با مکانی هستند که شما در آن نماز می گزارید .

پرسش

با سلام . از آنجا که روی ورقهء ساعات من ، ساعات نماز شب قید نشده است ، نمی دانم که چه زمانی می توانم این نماز را به جا آورم .

جواب

با تشکر از تماس شما ، زمان نماز شب از نیمهء شب تا اذان صبح می باشد و هر چه به اذان صبح نزدیک تر باشد فضیلتش بیشتر است .

پرسش

آيا از نظر اسلام شنا كردن براي دخترها ممنوع مي باشد؟

جواب

از نظر اسلام شنا كردن چه براي دختران و چه براي پسران نه تنها ممنوع نيست بلكه به آن سفارش و تأكيد شده است و حتي پيامبر اسلام (ص) توصيه مي كند كه به فرزندان خود شنا بياموزيد. تنها چيزي كه در اسلام راجع به اين مسأله وجود دارد اينست كه شناي پسران و دختران به صورت مختلط و با همديگر – به اينصورت كه بدن دختر يا زن در معرض ديد نامحرم قرار نگيرد.بنابر اين با رعايت اين شرط يعني مثلاً وجود ساعتهايي كه اختصاصاً براي زنان و دختران است يا استخرهاي اختصاصي بانوان، نه تنها ممنوع نيست بلكه چنانكه گفته شد به عنوان يك ورزشِ مورد تأكيد اسلام بسيار خوب و شايسته است.اصطلاحاً سنِّ تميز – يعني سنّي كه دختر قدرت تشخيص خوب و بد را دارد - مي باشد و معمولاً اين سنّ براي 6 تا 7 سالگي به بعد مي باشدازم به ذكر است كه اين حكم هم مانند حجاب يك حكم شرعي و ديني است و همانطور كه حجاب به معني پوشانيدن مو در همه جا و نزد همهء اشخاص نيست، پوشانيدن بدن برهنه نيز در شرايطي كه در معرض ديد نامحرم باشد لازم مي باشد و اين ربطي به ممنوعيت شنا ندارد.

پرسش

آيا بر اساس اوقات نماز برادران سُني مي توانم نماز مغرب بخوانم؟ چون مي دانم كه ما نماز مغرب را وقتي مي خوانيم كه رنگ قرمز آسمان از بين رفته باشد.

جواب

براي نماز مغرب خير نمي شود دقيقاً همان زمان اهل سنت را وقت نماز قرار داد زمان نماز مغرب در فقه شيعه اندكي ديرتر از وقت برادران اهل سنت است. چون آن عزيزان به غروب آفتاب نماز مي خوانند و ما به مغرب و فاصلهء ايندو حدود 15 دقيقه است. بله اگر فاصلهء اذان گفتن تا نماز خواندن به طور طبيعي تقريباً 15 دقيقه طول كشيد، مي توان در آن هنگام نماز خواند. ولي در زمان غروب آفتاب نه وقت نماز مغرب است و نه وقت افطار. ان شاء الله موفق باشيد و خداوند شما را در سلامت معنوي محفوظ دارد.

پرسش

من شروع به خواندن قرآن كريم كرده ام و مي دانم كه بعضي سوره ها و آيات هستند كه در موقع خواندن آنها بايد سجده كرد. لطفاً براي من توضيح دهيد كه در كدام قسمت بايد سجده كرد و به چه شكلي بايد باشد و بايد در موقع سجده چه گفت؟

جواب

4 سوره، سجدهء واجب دارد سورهء 32 قرآن (سورهء سجده)، سورهء 41 قرآن: (فصّلت)، سورهء 53 قرآن (سورهء نجم) سورهء 96 قرآن (سورهء عَلَق). به هنگام تلاوت قرآن وقتي به آيه هاي مشخص شدهء اين سوره ها رسيديد، پس از خواندن آيه يا شنيدن آن كه فرد ديگري تلاوت كرد بايد بعد از اتمام آيه سجده كرد (به عنوان مثال بعد از پايان آيهء 15 از سورهء سجده) بنا به فتواي اكثر مراجع اگر آيه هاي خاص سجده از ضبط صوت يا تلويزيون پخش شد لازم نيست كه سجده كنيم مگر آنكه برنامه پخش زنده باشد كه مثل بلندگو مي شود و پس از شنيدن بايد سجده كرد. شكل سجده كردن مثل سجدهء نماز است و براي سجدهء واجب همينكه پيشاني را به قصد سجده براي آيهء واجب السجده بر زمين بگذاريد كافيست ولي مستحب است كه ذكر هم بگويد. حداقل ذكر: «لا اِلهَ الاّ الله حقّاً حقّاً» است يا هر ذكري كه مي توانيد مثل «سبحان الله» و «الله اكبر» مانعي ندارد. در ضمن در مورد سوره هاي سجده بايد توجه داشت كه به هنگام جنابت و يا حيض (در زنان) خواندن حتي يك آيه از اين 4 سوره حرام است، حتي اگر بسم الله الرحمن الرحيم به نيت يكي از اين سوره ها باشد.

   
 
 
粉嫩公主旗下的燕窝酒酿蛋重点燕窝则是来自泰国的顶级燕窝丰胸产品,我们都知道,世界顶级的燕窝基本都来自东南亚,泰国的白燕窝营养丰富丰胸效果,其中还含有丰富的唾液酸。对于妈妈和宝宝,唾液酸有助于宝宝智力成长丰胸方法,同时提高妈妈和宝宝的免疫力。相信,这也是你选择燕窝的最重要的理由粉嫩公主