صفحه اصلي  | گالري تصاوير  |  سایر سایت ها  |  مشاوره (جدید)
 | eng  | العربيه  | Deutsch    
 
  زندگينامه  آثار و تاليفات  دروس  در حدیث دیگران  مقالات  پرسش و پاسخ  سخنرانی ها و مصاحبه ها  اخبار  قرآن پژوهي  تماس با ما
 
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان و برنامه شبهای قدر
درسگفتارهای محرم : هویت و ماهیت تشیع
گزارش سخنرانی در نشست امام خمینی و چالش عرفان وسیا
سخنرانی امام خمینی و چالش عرفان و سیاست
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
اگر معیارهای دینداری فقط "نشانه های ظاهری" باشد، چ
جمود سلفی گری و نفی روشنفکران ؛ دو مانع فهم روشن ق
درسگفتارهای توحید و اخلاق
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: تفکیک شخصیت فردی و اجت
مرکز اسلامی هامبورگ، مرکزی برای تفاهم
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: ضرورت و چرایی تأسیس ات
هدف آل سعود تشدید اختلاف میان شیعه و سنی است
ضرورت تبدیل پیامهای تخصصی دین به پیامهای عمومی
توجه به زبان درونی مخاطب در تبلیغ
مثلث زبان قرآن : مخاطب ، موقعیت و مضمون
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با س
خبرگان ؛ کارکردها و انتظارات
از تمام ظرفیت ها برای محکوم کردن فاجعه بزرگ شهادت
جشن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق ع با سخنرانی آیة
آیة ا... قائم مقامی پس از ثبت نام در خبرگان : خبرگ
تصمیم آیة ا... حسینی قائم مقامی برای ثبت نام در ان
درسگفتارهای عاشورا ( دهه نخست محرم 1394)
عرفه و عروج عارفانه
مراسم شبهای احیا +خلاصه مطالب شبهای قدر
خلاصه درسگفتارهای ماه رمضان (ارتباط قرآن و سنت){ ا
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
آغاز درسگفتارهای " تدبر در معارف قرآنی "
آیت الله قائم مقامی: دین داری بدون عقلانیت مطلوب ن
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسات چهارم ت
سخنرانی با موضوع : پیامبر (ص) و ارتقاءدینی
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه سوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه دوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه اول (فای
درس ـ گفتارهای آیة الله حسینی قائم مقامی در دهه نخ
اعلام مراسم مرحوم خواهر همسر آیة الله قائم مقامی
ماه رمضان و تمرین محبت ورزی بی قید و شرط انسان
مهدی(عج)؛ و حقیقت گمشدۀ دین ( آیا احادیث نشانه های
سخنرانی آیة الله قائم مقامی در جشن نیمه شعبان
متن کامل سخنرانی افتتاحیه آیة الله سید عباس حسینی
برگزاری سومین اجلاس سراسری اتحادیه علمای شیعه در ا
آغاز به کار اجلاس عمومی اتحادیه اروپایی اسلامی علم
عالمان ومتولیان دین پیش از ارائۀ آگاهی های دینی با
برگزاری جلسه هیئت رییسه اتحادیه
سروده ای از گوته در ستایش از زنان برگزیده(ترجمه از
در سوگ دخت گرامی پیامبر (ص) با سخنرانی آیت اله حسی
امام خمینی ؛ کاریزما شکنی و ترویج عقلانیت
رسالت اصلی پیامبر و مفهوم مکارم اخلاقی از نگاه سید
مراسم پایان ماه صفر با سخنرانی آیة اله حسینی قائم
مراسم اربعین حسینی با سخنرانی آیة الله قائم مقامی
اختیارات ولی فقیه در چارچوب قانون اساسی است
اسلام قدرت مدار ، اسلام اموی است
سعی جدی انسان را به فضل الهی رهنمون می کند
پخش زنده درسگفتارهای محرم
درسگفتارهای پیرامون عاشورا
پرواز ! پر...واز
دعای پرفیض عرفه با سخنان آیة الله قائم مقامی
انکارهولوکاست بزرگترین خیانت به منافع ملی
چرا نمی توانم هولوکاست را انکار کنم؟؟
در سوگ صادق آل محمد (ص) با سخنرانی آیة الله قائم م
تدبیر و حضور؛ فرصتی برای جبران
و بسیجی ماند...
یک خلط تاریخی ! عمد یا خطا ؟!
معیارهای دینداری
فرقه گرایی بزرگترین تهدید برای اسلام و تشیع است
انگیزه قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه دینی بود و نه
ایران باستان نه مقدس است، نه باطل و نشانه جاهلیت
اسلام ایران را فتح نکرد، بلکه برخی اعراب مسلمان ای
درسگفتارهای شبهای محرم
یک نامه اخلاقی
حضرت رضا (ع) و ترسیم « عقلانیت و اعتدال اسلامی» در
به نام آزادی بیان ، در برابر کرامت انسان
پیام تسلیت رحلت حجةالإسلام شیخ خالد رکابی
مسلمانان در میانۀ سنت و مدرنیسم در سمینار مرکز گفت
رحلت یکی از روحانیون مقیم آلمان / تسلیت
تاسیس انستیتو تحقیقات اجتهادی در آلمان
در رثای حامل فضائل و معارفی که روز به روز به افول
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم حاج سید مهدی قائم مقا
درگذشت پدر آیت الله قائم مقامی
حدیث هفدهم : چه کسانی از ولایت خدا اخراج شده اند
قسمت هفتم خلوت نشین قدس: پویایی و شجاعت علمی ؛ نقش
حدیث شانزدهم: خلط میان حوزه فردی و حوزۀ اجتماعی دی
قسمت ششم خلوت نشین قدس: روش فقهی آیة الله حقّ شناس
حدیث پانزدهم: راه جلب رحمت الهی این نیست!
قسمت پنجم خلوت نشین قدس: آیة الله حق شناس در سلسله
برنامۀ آشنایی با اسلام در یک کلیسای قدیمی
روایات مربوط به سید حسنی و سید خراسانی صحیح است یا
حدیث چهاردهم: مهدویت و ارادۀ انسانها
حدیث دوازدهم: ستمگری و قدرت طلبی به نام دین!
حدیث یازدهم: وجوب نقد قدرت
قسمت چهارم خلوت نشین قدس: شیوه تربیتی / برداشتی از
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
حدیث دهم: عدالت با دشمنان
دعوت به فهم درست اسلام ـ گزارش روزنامه آلمانی "نوی
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
درباره اكراه و اجبار در دین
آیا امام حسین نمی توانست با جنگ با حرّ به حكومت بر
نشانه دین، عادت به نماز است یاصداقت؟
حوزه های الگو پذیری از معصوم
انتشار مقاله ای جدید از آیة الله قائم مقامی در روز
نوع برخورد امام با ...
دروغ بزرگ «شیعه » بودن ما !
سخنرانی در سمپوزیوم دانشگاه پادربورن آلمان
انتشار کتاب اسلام و اروپا
شیعیان اروپا در مسیر اتحاد
زندگینامه از دانشنامه ویکی پدیا
زندگینامه از دانشنامه علماي ايران
حدیث سیزدهم : آیا احادیث علائم ظهور اعتبار دارد؟
 
آغاز به کار اجلاس عمومی اتحادیه اروپایی اسلامی علماء و تئولوگهای شیعه

هامبورگ - آلمان ؛ سومین اجلاس عمومی - سراسری اتحادیه اروپایی اسلامی علماء و تئولوگهای شیعه با عنوان « نقش عالمان دینی اسلام در تبیین اعتدال و عقلانیت اسلامی» در روزهای 13 و 14 اردیبهشت در محل مرکز اسلامی هامبورگ با سخنان آیة الله سید عباس حسینی قائم مقامی رسماً آغاز گردید .

  

 

آیة الله  قائم مقامی در سخنرانی افتتاحیۀ خود ضمن اشاره به ظرفیت های ویژه اتحادیه به عنوان تنها تشکل رسمی و سراسری شیعیان در اروپا و نیز تلاش هایی که در جهت انجام مراحل قانونی ثبت اتحادیه و تثبیت آن در اروپا صورت گرفته است ، به بیان برخی از مبانی نظری ای که انگیزه های اولیه مؤسسان این اتحادیه را تشکیل می دهد پرداخت و با تأکید بر استقلال اتحادیه بع عنوان تشکلی فراملیتی ، فراقومی و غیر سیاسی گفت :

  « در نگاه ما ، مسلمانان عضوی از جامعۀ اروپایی هستند و از همین رو بسیار تلاش کردیم تا همین ایده را در نامگذاری اتحادیه انعکاس دهیم تا به همگان بقبولانیم که " اسلامی و اروپایی " باید به صورت وصف اتحادیه در نظر گرفته شود و نه به صورت ظرف! و به همین دلیل به جای « اتحادیه اسلامی علماء و تئولوگهای شیعه در اروپا » عنوان « اتحادیه اروپایی اسلامی علماء وتئولوگهای شیعه » را برگزیدیم و الحمد لله اینک این مفهوم و این عنوان کاملاً پذیرفته شده و جا افتاده است. اتحادیه اروپایی اسلامی علماء و روحانیون شیعه ، یک اتحادیۀ کاملاً مستقلّ است که هم بر اساس ماهیت آن که در اساسنامه مورد تصریح قرار گرفته و هم به گواهی عملکردش ، کاملاً از هر گونه وابستگیِ سیاسی ، ملیتی ، قومی و گروهی پیراسته  است . این اتحادیه تشکلی فراگیر است که با ظرفیت کم نظیری که در سراسر منطقۀ اروپا دارد می تواند و باید جامعۀ شیعیان را با تمام تفاوت ها و تکثر ها یی که دارند نمایندگی نماید . »

 

رییس هیئت مؤسس اتحادیه اروپایی اسلامی علماء و تئولوگهای شیعه در ادامۀ سخنان خود به موضوع عقلانیت و اعتدال و نقش عالمان دینی در بسط و توسعۀ آن پرداخت و یادآور شد :

« شیعه یک فرقه خاصّ و یا یک گروه مذهبی جدای از جماعت و جامعۀ مسلمانان نیست بلکه جریانی در متن جامعۀ اسلامی است که بر مبنای مَدرَس ( گفتمان ) عترت و اهل بیت پیامبر (ص) ، عمیقاً بر قرآن و سنت نبوی (ص) وفادار می باشد .

گذشته از بررسی و تحلیل های نظری و فکری ، بررسی های تاریخی به وضوح نشان  می دهد که التزام به «عقلانیت دینی » در مواضع و رویکردهای فکری و اعتقادی ، و مشی بر اساس «اعتدال » و دوری  از رفتارهای افراطی در عمل ، از ویژگی ها و نشانه های بارز و غالب پیروان اهل بیت (ع) بوده است .

در میانه دو جریان سکولار و متحجر که اولی بر جدائی "عقل و عرف " از دین و دومی بر حذف و نفی "عقل " از دین تأکید دارد ، وفاداری بر عنصر " عقلانیت دینی " و تبیین روشمند و قاعده مند حضور "عقل و عرف بشری " در مجموعه منابع و معارف دین ، از سوی مَدرَس (گفتمان)  اهل بیت (ع) ، ویژه گی ای افتخار برانگیز است که باید به تفصیل از آن سخن گفت و بی تردید برای مخاطبان جهانی اسلام نیز بَس شنیدنی و پر جاذبه خواهد بود.

در ذیل عقلانیت ، اعتدال در رفتار و عمل نیز ویژه گی و مشخصه مهم دیگری است  که بر مبنای آن می توان و باید میزان وفاداری و سازگاری عمل و رفتار ما شیعان را با آموزه های اهل بیت (ع)  مورد سنجش و داوری قرار گیرد.»

وی در تعریف اعتدال دینی گفت:

« نیاز های انسان نیازهایی متکثر و متفاوت است و همانگونه که اگر یکی از این نیازها نادیده گرفته شده و پاسخگویی به آن تعطیل گردد، در جامعیت و کمال شخصیت انسان اختلال ایجاد می شود. از دیگر سو نیز اگر پاسخگویی به بعضی از نیازها آنچنان فزونی یابد که موجب کاستی و نقص در پاسخگویی و ادای حق دیگر نیازها گردد، نتیجه آن آسیب و اختلالی است که در شخصیت انسان پدید می  آید. در اعتقاد ما ، "دین" با ایجاد تعادل میان تمام نیازهای انسان و در نظر گرفتن همه عناصر شخصیت او ، پاسخی کامل به این نیازها ارایه می دهد. بنابراین مهمترین و اصلی ترین پیام دین برای انسان ایجاد تعادل و توازن بمنظور رشد و شکوفائی ( ظهور) شخصیت کامل انسانی اوست.

می دانیم که تفسیر های های مختلفی از دین وجود دارد و برای داوری میان درستی این تفسیرها باید از معیارهایی عقلانی و بین الاذهانی ( یعنی قابل فهم برای همه اذهان – منطبق با عقل جمعی ) جستجو کرد. هرگونه تفسیری از دین که شخصیت جامع انسان را نادیده بگیرد و به جای ایجاد تعادل و توازن ، فقط به برخی نیازهای او توجه کرده و برخی را فدای برخی دیگر کند ، با " حقیقتِ بایسته و اصیلِ دین" انطباق پذیر نیست. " دین " که مهمترین رسالتش ایجاد تعادل و توازن در انسان است ، خود نمی تواند فاقد تعادل و توازن باشد.» وی با انتقاد از نظریه اسلام سیاسی که همه آموزه ها و معارف اسلامی را تحت سیطره و غلبه سیاست و کسب قدرت  قرار می دهد ، آنرا با حقیقت اسلام و آموزه های اهل بیت(ع) بیگانه دانست و افزود:

« جریان موسوم به " تکفیری ها " امروز مصداق و نمونه ای روشن و در عین حال تأسف بار از این " افراط گرایی دینی " در جهان اسلام می باشند و بارها گفته ام واژه " تکفیری "  واژه مناسبی برای نامبردن از این جریانهای افراطی  و خشو.نت طلب نیست. چراکه گویا به آنان حق داده ایم که اگر کسی " کافر" بود باید به قتل برسد! در حالیکه حتی اگر به آنان حق دهیم که مخالفان فکری و عقیدتی خویش را " کافر" بنامند _ که البته قطعا چنین حقی ندارند!_ ولی به چه دلیل به خود حق می دهند که کافران را به قتل برسانند و یا مورد آزار و خشونت قرار دهند؟  آیا قرآن و سنت جز برای دفع خشونت و در مقام دفاع که یک اصل روشن عقلائی است ، اجازه إعمال خشونت داده اند؟ هرگز ، هرگز!»

 وی در پایان نسبت به اثر رفتار کژفهمان و سوء استفاده کنندگان هشدار داد و گفت :« وظیفه ما عالمان و مبلغان دینی علما و روحانیون است که با معرفی ساختار متعادل و عقلانی دین از تبدیل اسلام وشیعه به یک فرقه جلوگیری نماییم و آنرا به قدرتی برای بسط صلح و همزیستی جهانی تبدیل نمائیم.  محتوای عقلانی دین ، آن را برای مخاطب جهانی فهم پذیر می نماید و  به میزانی که از آن محتوای عقلانی کاسته شود و بر عناصر خودساخته و تفسیر های شخصی  افزوده گردد از قدرت تفاهمی  و در نتیجه از امکان مخاطبة (گفتگو و ارتباط ) جهانی آن کم کرده ایم. و اتحادیه اروپائی اسلامی علما و روحانیان شیعه امید دارد با اتکا به آموزه های عقلانی و اعتدالی اهل بیت(ع) به نیکی به وظیفه روشنگری خود عمل نمایند.»  

پس از پایان مراسم افتتاحیه ، بحث از موضوعات اعلام شده اجلاس  و برگزاری انتخابات هیئت

رئیسه آغاز شد.

تاريخ  20 اردیبهشت 93 منبع 
 
 
粉嫩公主旗下的燕窝酒酿蛋重点燕窝则是来自泰国的顶级燕窝丰胸产品,我们都知道,世界顶级的燕窝基本都来自东南亚,泰国的白燕窝营养丰富丰胸效果,其中还含有丰富的唾液酸。对于妈妈和宝宝,唾液酸有助于宝宝智力成长丰胸方法,同时提高妈妈和宝宝的免疫力。相信,这也是你选择燕窝的最重要的理由粉嫩公主