صفحه اصلي  | گالري تصاوير  |  سایر سایت ها  |  مشاوره (جدید)
 | eng  | العربيه  | Deutsch    
 
  زندگينامه  آثار و تاليفات  دروس  در حدیث دیگران  مقالات  پرسش و پاسخ  سخنرانی ها و مصاحبه ها  اخبار  قرآن پژوهي  تماس با ما
 
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان و برنامه شبهای قدر
درسگفتارهای محرم : هویت و ماهیت تشیع
گزارش سخنرانی در نشست امام خمینی و چالش عرفان وسیا
سخنرانی امام خمینی و چالش عرفان و سیاست
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
اگر معیارهای دینداری فقط "نشانه های ظاهری" باشد، چ
جمود سلفی گری و نفی روشنفکران ؛ دو مانع فهم روشن ق
درسگفتارهای توحید و اخلاق
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: تفکیک شخصیت فردی و اجت
مرکز اسلامی هامبورگ، مرکزی برای تفاهم
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: ضرورت و چرایی تأسیس ات
هدف آل سعود تشدید اختلاف میان شیعه و سنی است
ضرورت تبدیل پیامهای تخصصی دین به پیامهای عمومی
توجه به زبان درونی مخاطب در تبلیغ
مثلث زبان قرآن : مخاطب ، موقعیت و مضمون
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با س
خبرگان ؛ کارکردها و انتظارات
از تمام ظرفیت ها برای محکوم کردن فاجعه بزرگ شهادت
جشن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق ع با سخنرانی آیة
آیة ا... قائم مقامی پس از ثبت نام در خبرگان : خبرگ
تصمیم آیة ا... حسینی قائم مقامی برای ثبت نام در ان
درسگفتارهای عاشورا ( دهه نخست محرم 1394)
عرفه و عروج عارفانه
مراسم شبهای احیا +خلاصه مطالب شبهای قدر
خلاصه درسگفتارهای ماه رمضان (ارتباط قرآن و سنت){ ا
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
آغاز درسگفتارهای " تدبر در معارف قرآنی "
آیت الله قائم مقامی: دین داری بدون عقلانیت مطلوب ن
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسات چهارم ت
سخنرانی با موضوع : پیامبر (ص) و ارتقاءدینی
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه سوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه دوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه اول (فای
درس ـ گفتارهای آیة الله حسینی قائم مقامی در دهه نخ
اعلام مراسم مرحوم خواهر همسر آیة الله قائم مقامی
ماه رمضان و تمرین محبت ورزی بی قید و شرط انسان
مهدی(عج)؛ و حقیقت گمشدۀ دین ( آیا احادیث نشانه های
سخنرانی آیة الله قائم مقامی در جشن نیمه شعبان
متن کامل سخنرانی افتتاحیه آیة الله سید عباس حسینی
برگزاری سومین اجلاس سراسری اتحادیه علمای شیعه در ا
آغاز به کار اجلاس عمومی اتحادیه اروپایی اسلامی علم
عالمان ومتولیان دین پیش از ارائۀ آگاهی های دینی با
برگزاری جلسه هیئت رییسه اتحادیه
سروده ای از گوته در ستایش از زنان برگزیده(ترجمه از
در سوگ دخت گرامی پیامبر (ص) با سخنرانی آیت اله حسی
امام خمینی ؛ کاریزما شکنی و ترویج عقلانیت
رسالت اصلی پیامبر و مفهوم مکارم اخلاقی از نگاه سید
مراسم پایان ماه صفر با سخنرانی آیة اله حسینی قائم
مراسم اربعین حسینی با سخنرانی آیة الله قائم مقامی
اختیارات ولی فقیه در چارچوب قانون اساسی است
اسلام قدرت مدار ، اسلام اموی است
سعی جدی انسان را به فضل الهی رهنمون می کند
پخش زنده درسگفتارهای محرم
درسگفتارهای پیرامون عاشورا
پرواز ! پر...واز
دعای پرفیض عرفه با سخنان آیة الله قائم مقامی
انکارهولوکاست بزرگترین خیانت به منافع ملی
چرا نمی توانم هولوکاست را انکار کنم؟؟
در سوگ صادق آل محمد (ص) با سخنرانی آیة الله قائم م
تدبیر و حضور؛ فرصتی برای جبران
و بسیجی ماند...
یک خلط تاریخی ! عمد یا خطا ؟!
معیارهای دینداری
فرقه گرایی بزرگترین تهدید برای اسلام و تشیع است
انگیزه قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه دینی بود و نه
ایران باستان نه مقدس است، نه باطل و نشانه جاهلیت
اسلام ایران را فتح نکرد، بلکه برخی اعراب مسلمان ای
درسگفتارهای شبهای محرم
یک نامه اخلاقی
حضرت رضا (ع) و ترسیم « عقلانیت و اعتدال اسلامی» در
به نام آزادی بیان ، در برابر کرامت انسان
پیام تسلیت رحلت حجةالإسلام شیخ خالد رکابی
مسلمانان در میانۀ سنت و مدرنیسم در سمینار مرکز گفت
رحلت یکی از روحانیون مقیم آلمان / تسلیت
تاسیس انستیتو تحقیقات اجتهادی در آلمان
در رثای حامل فضائل و معارفی که روز به روز به افول
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم حاج سید مهدی قائم مقا
درگذشت پدر آیت الله قائم مقامی
حدیث هفدهم : چه کسانی از ولایت خدا اخراج شده اند
قسمت هفتم خلوت نشین قدس: پویایی و شجاعت علمی ؛ نقش
حدیث شانزدهم: خلط میان حوزه فردی و حوزۀ اجتماعی دی
قسمت ششم خلوت نشین قدس: روش فقهی آیة الله حقّ شناس
حدیث پانزدهم: راه جلب رحمت الهی این نیست!
قسمت پنجم خلوت نشین قدس: آیة الله حق شناس در سلسله
برنامۀ آشنایی با اسلام در یک کلیسای قدیمی
روایات مربوط به سید حسنی و سید خراسانی صحیح است یا
حدیث چهاردهم: مهدویت و ارادۀ انسانها
حدیث دوازدهم: ستمگری و قدرت طلبی به نام دین!
حدیث یازدهم: وجوب نقد قدرت
قسمت چهارم خلوت نشین قدس: شیوه تربیتی / برداشتی از
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
حدیث دهم: عدالت با دشمنان
دعوت به فهم درست اسلام ـ گزارش روزنامه آلمانی "نوی
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
درباره اكراه و اجبار در دین
آیا امام حسین نمی توانست با جنگ با حرّ به حكومت بر
نشانه دین، عادت به نماز است یاصداقت؟
حوزه های الگو پذیری از معصوم
انتشار مقاله ای جدید از آیة الله قائم مقامی در روز
نوع برخورد امام با ...
دروغ بزرگ «شیعه » بودن ما !
سخنرانی در سمپوزیوم دانشگاه پادربورن آلمان
انتشار کتاب اسلام و اروپا
شیعیان اروپا در مسیر اتحاد
زندگینامه از دانشنامه ویکی پدیا
زندگینامه از دانشنامه علماي ايران
حدیث سیزدهم : آیا احادیث علائم ظهور اعتبار دارد؟
 
به نام آزادی بیان ، در برابر کرامت انسان

 بیانیه آیة الله قائم مقامی در رابطه با فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص)

به نام آزادی بیان ، در برابر کرامت انسان

آیة الله سید عباس حسینی قائم مقامی در بیانیه ای که امروزخبرگزاری آلمان آن را مخابره کرد، ضمن محکومیت توهین به احساسات دینی مسلمانان نسبت به سوء استفاده طراحان پیدا و پنهان این سناریو، از برخی رخدادها در حاشیه اعتراضات به حق مردم مسلمان هشدار داد. در متن بیانیه رئیس «انستیتو تحقیقات اجتهادی عقلانیت اسلامی و الهیات صلح » (در آلمان)  که اصل آن به آلمانی می باشد آمده است:

 «بازهم تکرار یک سناریو! نفرت پراکنی ، هتک حرمت از یک سو و تحریک احساسات و بروز خشم از سوی دیگر!

در شرایطی که جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر نیازمند زندگی و همزیستی در صلح است ، و درزمانه ای که بیش از هر زمان دیگری بهانه ها برای بر افروختن آتش خشونت و دشمنی می تواند موثر و کارگر باشد ؛چه کسی می تواند تردید کند که اجرای یک سناریوی تکراری که پیش از این بارها آثار آن در جریحه دار شدن عمیق ترین احساسات دینی تجربه شده است ، یک خیانت بزرگ به بشریت و صلح جهانی است و چه کسی می تواند باور کند که عاملان و مجریان پیدا و پنهان این سناریو، تعمد در تحریک احساسات و ایجاد نفرت نداشته اند ؟

تردیدی نیست که باورها و اعتقادات هر کس را می توان نقد علمی کرد ، اما احساسات و عواطف برآمده از اندیشه ها و عقاید دینی ، جزء اصلی وجدان و طبیعت انسانی است . می توان جدّی ترین نقد های علمی را بر باور ها و عقاید دیگران داشت  ، اما هرگز نمی توان آنها را مورد هتک و توهین قرار داد . چرا که این به معنای هتک حرمت انسان و سلب  " آزادی عقیده و وجدان "  اوست!

مطمئناً قوانین حقوق بشریِ بین الملل برای حمایت از کرامت انسان و آزادی های دینی ، از ظرفیت لازم برخوردارند. پس چرا با بهره گیری از این ظرفیتهای قانونی با توزیع کنندگان نفرت و هتاکان برخورد مناسب صورت نمی گیرد تا از تکرار چند بارۀ چنین اتفاقاتی که گاه هزینه ها و آسیبهای غیر قابل جبرانی را به دنبال دارد ، جلوگیری گردد؟ چرا در کسانی که مورد توهین و هتک قرار می گیرند و حرمت و کرامت خویش را مخدوش شده می بینند و آزادی وجدان خود را سلب شده می یابند ، این اطمینان ایجاد نمی شود که قانون از بدیهی ترین  حقوق انسانی شان در برابر آنان که به تکرار و با رذیلانه ترین شیوه های غیر انسانی و غیر اخلاقی این حقوق را نقض می کنند ، دفاع خواهد کرد ؟ تا نیازی نباشد که مردم خود برای دفاع از حقوق خویش مستقیم وارد عمل شده و احیاناً در مواردی مورد سوء استفاده افراطیون و خشونت طلبان قرار گیرد.

 اعلام اعتراض در برابر توهین به مقدسات و عمیق ترین باورهای انسان ، یک حقّ قطعی و نیز یک وظیفۀ مسلّم انسانی و دینی است و در عین حال خواهران و برادران مسلمانم باید هوشیار باشند که هدف افراط گرایان کینه توز ایجاد سناریویی برای اثبات ناکارآمدی صلح و همزیستی مسلمانان و پیروان سایر ادیان ، و برانگیختن  نفرت و دشمنی از طریق معرفی اسلام و مسلمانان به عنوان عاملان خشونت و ناامنی است. پس هرگونه اقدام نادرست و بهره گیری از شیوه های غیر موجه و افراط گرایانه ، بی تردید کمک به اجرای پروژه ای است که آنان مدیریت اش را برعهده دارند و در نتیجه به تحقق اهداف غیرانسانی طراحان اصلی این پروژه یاری می رساند. ضمن آنکه از قرآن کریم آموخته ایم که هرگز نباید استیفای حقّ را با ناحقّ ( ظلم ) و انجام  وظیفه را با گناه همراه کرد . و اگر چنانکه عمل ما که به نیت اظهار وفاداری به پیامبر کرامت و اخلاق صورت می گیرد موجب برداشت نادرست دیگران از اسلام و آموزه های آن پیامبر گرامی گردد ، خود ظلم مضاعفی را بر ساحت قدسی آن حضرت روا داشته ایم.

پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بارها و بارها شخصاً و مستقیماً به بدترین و سخت ترین شیوه ها مورد اهانت و توهین دشمنانِ نادان  قرار گرفت . آنهم زمانی که  در مدینه کاملاً از قدرت برخوردار بود؛ اما هربار با محبت و مهربانی و اخلاقِ انسانی خود آنان را شرمنده و ادب می کرد.

باید کوشید از تمام ظرفیت های حقوقی و دمکراتیک موجود برای استیفای حقوق مسلمانان و جلوگیری از تکرار چنین وقایعی بهره گرفت. از این رو از همۀ روشنفکران وآزادیخواهان ، رهبرانِ ادیان و مذاهب مختلف و صلح دوستان درخواست می کنم با روشنگری خود و نیز از کلیۀ حقوقدانان و سیاستمداران  دمکرات می خواهم با اقدام و تصمیمات جدی شان ، بکوشند تا بصورت نهادینه و قانونی مرز میان آزادیِ بیان و آزادی نقد ، از توهین به باور ها و احساسات انسانها و سلب آزادیِ عقیده و وجدان آنان ، تفکیک گردد تا در آینده دیگر شاهد سوء استفاده از نام آزادی برای هتک حرمت و کرامت انسان و زمینه سازی برای ایجاد خشونت و تهدید صلح در جامعه بشری نباشیم .»

سید عباس حسینی قائم مقامی

17 سپتامبر 2012 

تاريخ  28 شهریور 91 -17 سپتامبر منبع  آلمان
 
 
粉嫩公主旗下的燕窝酒酿蛋重点燕窝则是来自泰国的顶级燕窝丰胸产品,我们都知道,世界顶级的燕窝基本都来自东南亚,泰国的白燕窝营养丰富丰胸效果,其中还含有丰富的唾液酸。对于妈妈和宝宝,唾液酸有助于宝宝智力成长丰胸方法,同时提高妈妈和宝宝的免疫力。相信,这也是你选择燕窝的最重要的理由粉嫩公主