صفحه اصلي  | گالري تصاوير  |  سایر سایت ها  |  مشاوره (جدید)
 | eng  | العربيه  | Deutsch    
 
  زندگينامه  آثار و تاليفات  دروس  در حدیث دیگران  مقالات  پرسش و پاسخ  سخنرانی ها و مصاحبه ها  اخبار  قرآن پژوهي  تماس با ما
 
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان و برنامه شبهای قدر
درسگفتارهای محرم : هویت و ماهیت تشیع
گزارش سخنرانی در نشست امام خمینی و چالش عرفان وسیا
سخنرانی امام خمینی و چالش عرفان و سیاست
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
اگر معیارهای دینداری فقط "نشانه های ظاهری" باشد، چ
جمود سلفی گری و نفی روشنفکران ؛ دو مانع فهم روشن ق
درسگفتارهای توحید و اخلاق
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: تفکیک شخصیت فردی و اجت
مرکز اسلامی هامبورگ، مرکزی برای تفاهم
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: ضرورت و چرایی تأسیس ات
هدف آل سعود تشدید اختلاف میان شیعه و سنی است
ضرورت تبدیل پیامهای تخصصی دین به پیامهای عمومی
توجه به زبان درونی مخاطب در تبلیغ
مثلث زبان قرآن : مخاطب ، موقعیت و مضمون
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با س
خبرگان ؛ کارکردها و انتظارات
از تمام ظرفیت ها برای محکوم کردن فاجعه بزرگ شهادت
جشن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق ع با سخنرانی آیة
آیة ا... قائم مقامی پس از ثبت نام در خبرگان : خبرگ
تصمیم آیة ا... حسینی قائم مقامی برای ثبت نام در ان
درسگفتارهای عاشورا ( دهه نخست محرم 1394)
عرفه و عروج عارفانه
مراسم شبهای احیا +خلاصه مطالب شبهای قدر
خلاصه درسگفتارهای ماه رمضان (ارتباط قرآن و سنت){ ا
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
آغاز درسگفتارهای " تدبر در معارف قرآنی "
آیت الله قائم مقامی: دین داری بدون عقلانیت مطلوب ن
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسات چهارم ت
سخنرانی با موضوع : پیامبر (ص) و ارتقاءدینی
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه سوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه دوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه اول (فای
درس ـ گفتارهای آیة الله حسینی قائم مقامی در دهه نخ
اعلام مراسم مرحوم خواهر همسر آیة الله قائم مقامی
ماه رمضان و تمرین محبت ورزی بی قید و شرط انسان
مهدی(عج)؛ و حقیقت گمشدۀ دین ( آیا احادیث نشانه های
سخنرانی آیة الله قائم مقامی در جشن نیمه شعبان
متن کامل سخنرانی افتتاحیه آیة الله سید عباس حسینی
برگزاری سومین اجلاس سراسری اتحادیه علمای شیعه در ا
آغاز به کار اجلاس عمومی اتحادیه اروپایی اسلامی علم
عالمان ومتولیان دین پیش از ارائۀ آگاهی های دینی با
برگزاری جلسه هیئت رییسه اتحادیه
سروده ای از گوته در ستایش از زنان برگزیده(ترجمه از
در سوگ دخت گرامی پیامبر (ص) با سخنرانی آیت اله حسی
امام خمینی ؛ کاریزما شکنی و ترویج عقلانیت
رسالت اصلی پیامبر و مفهوم مکارم اخلاقی از نگاه سید
مراسم پایان ماه صفر با سخنرانی آیة اله حسینی قائم
مراسم اربعین حسینی با سخنرانی آیة الله قائم مقامی
اختیارات ولی فقیه در چارچوب قانون اساسی است
اسلام قدرت مدار ، اسلام اموی است
سعی جدی انسان را به فضل الهی رهنمون می کند
پخش زنده درسگفتارهای محرم
درسگفتارهای پیرامون عاشورا
پرواز ! پر...واز
دعای پرفیض عرفه با سخنان آیة الله قائم مقامی
انکارهولوکاست بزرگترین خیانت به منافع ملی
چرا نمی توانم هولوکاست را انکار کنم؟؟
در سوگ صادق آل محمد (ص) با سخنرانی آیة الله قائم م
تدبیر و حضور؛ فرصتی برای جبران
و بسیجی ماند...
یک خلط تاریخی ! عمد یا خطا ؟!
معیارهای دینداری
فرقه گرایی بزرگترین تهدید برای اسلام و تشیع است
انگیزه قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه دینی بود و نه
ایران باستان نه مقدس است، نه باطل و نشانه جاهلیت
اسلام ایران را فتح نکرد، بلکه برخی اعراب مسلمان ای
درسگفتارهای شبهای محرم
یک نامه اخلاقی
حضرت رضا (ع) و ترسیم « عقلانیت و اعتدال اسلامی» در
به نام آزادی بیان ، در برابر کرامت انسان
پیام تسلیت رحلت حجةالإسلام شیخ خالد رکابی
مسلمانان در میانۀ سنت و مدرنیسم در سمینار مرکز گفت
رحلت یکی از روحانیون مقیم آلمان / تسلیت
تاسیس انستیتو تحقیقات اجتهادی در آلمان
در رثای حامل فضائل و معارفی که روز به روز به افول
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم حاج سید مهدی قائم مقا
درگذشت پدر آیت الله قائم مقامی
حدیث هفدهم : چه کسانی از ولایت خدا اخراج شده اند
قسمت هفتم خلوت نشین قدس: پویایی و شجاعت علمی ؛ نقش
حدیث شانزدهم: خلط میان حوزه فردی و حوزۀ اجتماعی دی
قسمت ششم خلوت نشین قدس: روش فقهی آیة الله حقّ شناس
حدیث پانزدهم: راه جلب رحمت الهی این نیست!
قسمت پنجم خلوت نشین قدس: آیة الله حق شناس در سلسله
برنامۀ آشنایی با اسلام در یک کلیسای قدیمی
روایات مربوط به سید حسنی و سید خراسانی صحیح است یا
حدیث چهاردهم: مهدویت و ارادۀ انسانها
حدیث دوازدهم: ستمگری و قدرت طلبی به نام دین!
حدیث یازدهم: وجوب نقد قدرت
قسمت چهارم خلوت نشین قدس: شیوه تربیتی / برداشتی از
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
حدیث دهم: عدالت با دشمنان
دعوت به فهم درست اسلام ـ گزارش روزنامه آلمانی "نوی
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
درباره اكراه و اجبار در دین
آیا امام حسین نمی توانست با جنگ با حرّ به حكومت بر
نشانه دین، عادت به نماز است یاصداقت؟
حوزه های الگو پذیری از معصوم
انتشار مقاله ای جدید از آیة الله قائم مقامی در روز
نوع برخورد امام با ...
دروغ بزرگ «شیعه » بودن ما !
سخنرانی در سمپوزیوم دانشگاه پادربورن آلمان
انتشار کتاب اسلام و اروپا
شیعیان اروپا در مسیر اتحاد
زندگینامه از دانشنامه ویکی پدیا
زندگینامه از دانشنامه علماي ايران
حدیث سیزدهم : آیا احادیث علائم ظهور اعتبار دارد؟
 
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: ضرورت و چرایی تأسیس اتحادیه اروپایی علماء و تئولوگهای شیعه

 در گفت‌و‌گو با ایکنا تبیین شد؛

گروه بین‌الملل: آیت‌الله قائم‌مقامی گفت: با توجه به گذشت نیم قرن از حضور شیعیان در اروپا، هیچ تشکل رسمی و یا سازمان مرکزی برای آنان در این منطقه وجود نداشت، بر این اساس یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شیعیان در اروپا فقدان هویت سازمانی بود.
چرایی شکل‌گیری اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تاریخچه ادیان در اروپا نشان می‌دهد که یهودیان و مسیحیان با مهاجرت به اروپا و با حضوری سازماندهی شده توانستند در مدت زمان اندکی از اعضای اصلی جامعه خود به شمار ‌آیند حال آنکه حضور سازماندهی شده مسلمانان در شکل مؤسسات اجتماعی در اروپا سابقه طولانی ندارد و اوج حضور و فعالیت آنان به حدود ۶۰ سال اخیر برمی‌گردد.

برادران اهل سنت در روند حضور در اروپا به صورت نهادینه و تشکیلاتی سابقه طولانی‌تری نسبت به شیعیان دارند و آنان طی این سال‌ها در تعامل با جامعه اروپا تجربیات زیادی به دست آورده‌اند؛ اما نخستین حضور رسمی شیعیان در این بخش از جهان به زمان تأسیس مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ در سال ۱۹۶۵ میلادی (۱۳۴۳ هجری) برمی‌گردد. در راستای تقویت حضور پیروان اهل بیت(ع) در اروپا تشکل‌های دیگری همچون اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه و مجلس اسلامی شیعیان آلمان نیز شکل گرفت که نقش مهمی در نشر و ترویج آموزه‌های مکتب اهل بیت‌(ع) ایفا کردند.

با توجه به اهمیت شناخت این تشکل‌های شیعی خبرگزاری ایکنا با آیت‌الله سیدعباس حسینی قائم‌مقامی، مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ که در طول سال‌های حضور خود در اروپا در تأسیس اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه نقش مهمی داشت، گفت‌و‌گویی به منظور معرفی این مرکز انجام داد.

آیت‌الله قائم‌مقامی گفت‌و‌گو را این گونه آغاز کرد؛ با توجه به گذشت نیم قرن از حضور شیعیان در اروپا، بر خلاف برادران اهل سنت و دیگر اقلیت‌های دینی، هیچ تشکل رسمی و یا سازمان مرکزی برای شیعیان در این منطقه وجود نداشت، بر این اساس یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شیعیان در اروپا فقدان هویت سازمانی بود، به همین جهت همیشه در ضمن دیگران مورد توجه قرار می‌گرفتند.

اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه چگونه شکل گرفت؟

وی با بیان اینکه در جامعه اروپایی تا زمانی که سازمانی رسمی و فراگیر وجود نداشته باشد هویت اجتماعی اقلیت‌ها تثبیت شده نیست، عنوان کرد: علی‌رغم موانعی که بود و با تلاش‌هایی که انجام شد یک سازمان مرکزی با عنوان «اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه» ویژه شیعیان در کل اروپا در سال ۲۰۰۵ به ثبت رسید؛ چراکه سال‌ها بود مسئولان و بخش‌های مختلف جامعه اروپایی، مسئله بحران ارتباط با اقلیت‌ها را مورد توجه جدی قرار داده و درصدد حل آن برآمده بودند.

مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ تصریح کرد: حرف آنان این بود که ما این پراکندگی در سخن‌گویی را بر نمی‌تابیم و برای ما باید مشخص باشد که با چه کسی مواجه هستیم و چه نهادی این اقلیت‌ها را نمایندگی می‌کند. لذا، از ما انتظار داشتند تا از طریق یک سازمان واحد و مرکزی با آنها ارتباط برقرار کنیم تا بتوانند هم مطالبات‌شان را مطرح کنند و هم امتیاز بدهند.

آیت‌الله قائم‌مقامی ادامه داد: گرچه مرکز اسلامی هامبورگ یک مرکز شناخته شده و معتبر بوده و هست؛ اما هیچ‌گاه رسما نمی‌توانست به‌عنوان سخنگو و نماینده رسمی کل جامعه شیعی عمل کند، بنابراین وجود چنین اتحادیه‌ای لازم بود تا گام نخستین و اصلی برای هویت‌بخشی اجتماعی به شیعیان در جامعه اروپایی برداشته شود.

وی با اشاره به عضویت نمایندگانی از کشورهای مختلف اروپا همچون انگلیس، آلمان، فرانسه، نروژ، سوئد، دانمارک، هلند، اتریش و ... در این اتحادیه، اظهار کرد: در حال حاضر نمایندگانی از کل اروپا در اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه عضو هستند و این اتحادیه قانونا حق دارد که در هر یک از این کشورها شعبه‌ای داشته باشد.

این عالم دینی افزود: مرکز اسلامی هامبورگ به‌عنوان یک مرکز اسلامی نقش سازمانی و رسمی در تأسیس اتحادیه اروپایی اسلامی علمای شیعه نداشت؛ اما سابقه، نفوذ و کاریزمایی که این مرکز و مدیریتش دارد و به‌ویژه با توجه به ارتباطی رسمی‌ که از ابتدای تأسیس با نهاد مرجعیت داشته است، موجب شده که به‌صورت دموکراتیک و طی روندهای قانونی، مدیر این مرکز از سوی اعضای اتحادیه اروپایی علمای شیعه به‌عنوان رئیس این اتحادیه برگزیده شود که این مسئله امکان بسیار منحصر به فردی را در اختیار مدیریت مرکز قرار داده تا بتواند فرصت‌هایی را برای معرفی اسلام اصیل یعنی همان اسلام معتدل و عقلانی ایجاد کند.

مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ در پایان یادآور شد: گرچه این اتحادیه به‌عنوان سازمان مرکزی شیعیان در اروپا تأسیس شد و قانونا هویتی مستقل از مرکز اسلامی هامبورگ دارد، اما باید گفت همچنان این مرکز جایگاهی مهم در نشر تفکر ناب اسلامی و به‌صورت مشخص شیعی دارد.

لینک منبع خبر:

http://www.iqna.ir/fa/news/3470011/چرایی-شکل‌گیری-اتحادیه-اروپایی-علما-و-تئولوگ‌های-شیعه

   
 
 
粉嫩公主旗下的燕窝酒酿蛋重点燕窝则是来自泰国的顶级燕窝丰胸产品,我们都知道,世界顶级的燕窝基本都来自东南亚,泰国的白燕窝营养丰富丰胸效果,其中还含有丰富的唾液酸。对于妈妈和宝宝,唾液酸有助于宝宝智力成长丰胸方法,同时提高妈妈和宝宝的免疫力。相信,这也是你选择燕窝的最重要的理由粉嫩公主