صفحه اصلي  | گالري تصاوير  |  سایر سایت ها  |  مشاوره (جدید)
 | eng  | العربيه  | Deutsch    
 
  زندگينامه  آثار و تاليفات  دروس  در حدیث دیگران  مقالات  پرسش و پاسخ  سخنرانی ها و مصاحبه ها  اخبار  قرآن پژوهي  تماس با ما
 
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان و برنامه شبهای قدر
درسگفتارهای محرم : هویت و ماهیت تشیع
گزارش سخنرانی در نشست امام خمینی و چالش عرفان وسیا
سخنرانی امام خمینی و چالش عرفان و سیاست
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
اگر معیارهای دینداری فقط "نشانه های ظاهری" باشد، چ
جمود سلفی گری و نفی روشنفکران ؛ دو مانع فهم روشن ق
درسگفتارهای توحید و اخلاق
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: تفکیک شخصیت فردی و اجت
مرکز اسلامی هامبورگ، مرکزی برای تفاهم
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: ضرورت و چرایی تأسیس ات
هدف آل سعود تشدید اختلاف میان شیعه و سنی است
ضرورت تبدیل پیامهای تخصصی دین به پیامهای عمومی
توجه به زبان درونی مخاطب در تبلیغ
مثلث زبان قرآن : مخاطب ، موقعیت و مضمون
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با س
خبرگان ؛ کارکردها و انتظارات
از تمام ظرفیت ها برای محکوم کردن فاجعه بزرگ شهادت
جشن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق ع با سخنرانی آیة
آیة ا... قائم مقامی پس از ثبت نام در خبرگان : خبرگ
تصمیم آیة ا... حسینی قائم مقامی برای ثبت نام در ان
درسگفتارهای عاشورا ( دهه نخست محرم 1394)
عرفه و عروج عارفانه
مراسم شبهای احیا +خلاصه مطالب شبهای قدر
خلاصه درسگفتارهای ماه رمضان (ارتباط قرآن و سنت){ ا
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
آغاز درسگفتارهای " تدبر در معارف قرآنی "
آیت الله قائم مقامی: دین داری بدون عقلانیت مطلوب ن
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسات چهارم ت
سخنرانی با موضوع : پیامبر (ص) و ارتقاءدینی
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه سوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه دوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه اول (فای
درس ـ گفتارهای آیة الله حسینی قائم مقامی در دهه نخ
اعلام مراسم مرحوم خواهر همسر آیة الله قائم مقامی
ماه رمضان و تمرین محبت ورزی بی قید و شرط انسان
مهدی(عج)؛ و حقیقت گمشدۀ دین ( آیا احادیث نشانه های
سخنرانی آیة الله قائم مقامی در جشن نیمه شعبان
متن کامل سخنرانی افتتاحیه آیة الله سید عباس حسینی
برگزاری سومین اجلاس سراسری اتحادیه علمای شیعه در ا
آغاز به کار اجلاس عمومی اتحادیه اروپایی اسلامی علم
عالمان ومتولیان دین پیش از ارائۀ آگاهی های دینی با
برگزاری جلسه هیئت رییسه اتحادیه
سروده ای از گوته در ستایش از زنان برگزیده(ترجمه از
در سوگ دخت گرامی پیامبر (ص) با سخنرانی آیت اله حسی
امام خمینی ؛ کاریزما شکنی و ترویج عقلانیت
رسالت اصلی پیامبر و مفهوم مکارم اخلاقی از نگاه سید
مراسم پایان ماه صفر با سخنرانی آیة اله حسینی قائم
مراسم اربعین حسینی با سخنرانی آیة الله قائم مقامی
اختیارات ولی فقیه در چارچوب قانون اساسی است
اسلام قدرت مدار ، اسلام اموی است
سعی جدی انسان را به فضل الهی رهنمون می کند
پخش زنده درسگفتارهای محرم
درسگفتارهای پیرامون عاشورا
پرواز ! پر...واز
دعای پرفیض عرفه با سخنان آیة الله قائم مقامی
انکارهولوکاست بزرگترین خیانت به منافع ملی
چرا نمی توانم هولوکاست را انکار کنم؟؟
در سوگ صادق آل محمد (ص) با سخنرانی آیة الله قائم م
تدبیر و حضور؛ فرصتی برای جبران
و بسیجی ماند...
یک خلط تاریخی ! عمد یا خطا ؟!
معیارهای دینداری
فرقه گرایی بزرگترین تهدید برای اسلام و تشیع است
انگیزه قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه دینی بود و نه
ایران باستان نه مقدس است، نه باطل و نشانه جاهلیت
اسلام ایران را فتح نکرد، بلکه برخی اعراب مسلمان ای
درسگفتارهای شبهای محرم
یک نامه اخلاقی
حضرت رضا (ع) و ترسیم « عقلانیت و اعتدال اسلامی» در
به نام آزادی بیان ، در برابر کرامت انسان
پیام تسلیت رحلت حجةالإسلام شیخ خالد رکابی
مسلمانان در میانۀ سنت و مدرنیسم در سمینار مرکز گفت
رحلت یکی از روحانیون مقیم آلمان / تسلیت
تاسیس انستیتو تحقیقات اجتهادی در آلمان
در رثای حامل فضائل و معارفی که روز به روز به افول
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم حاج سید مهدی قائم مقا
درگذشت پدر آیت الله قائم مقامی
حدیث هفدهم : چه کسانی از ولایت خدا اخراج شده اند
قسمت هفتم خلوت نشین قدس: پویایی و شجاعت علمی ؛ نقش
حدیث شانزدهم: خلط میان حوزه فردی و حوزۀ اجتماعی دی
قسمت ششم خلوت نشین قدس: روش فقهی آیة الله حقّ شناس
حدیث پانزدهم: راه جلب رحمت الهی این نیست!
قسمت پنجم خلوت نشین قدس: آیة الله حق شناس در سلسله
برنامۀ آشنایی با اسلام در یک کلیسای قدیمی
روایات مربوط به سید حسنی و سید خراسانی صحیح است یا
حدیث چهاردهم: مهدویت و ارادۀ انسانها
حدیث دوازدهم: ستمگری و قدرت طلبی به نام دین!
حدیث یازدهم: وجوب نقد قدرت
قسمت چهارم خلوت نشین قدس: شیوه تربیتی / برداشتی از
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
حدیث دهم: عدالت با دشمنان
دعوت به فهم درست اسلام ـ گزارش روزنامه آلمانی "نوی
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
درباره اكراه و اجبار در دین
آیا امام حسین نمی توانست با جنگ با حرّ به حكومت بر
نشانه دین، عادت به نماز است یاصداقت؟
حوزه های الگو پذیری از معصوم
انتشار مقاله ای جدید از آیة الله قائم مقامی در روز
نوع برخورد امام با ...
دروغ بزرگ «شیعه » بودن ما !
سخنرانی در سمپوزیوم دانشگاه پادربورن آلمان
انتشار کتاب اسلام و اروپا
شیعیان اروپا در مسیر اتحاد
زندگینامه از دانشنامه ویکی پدیا
زندگینامه از دانشنامه علماي ايران
حدیث سیزدهم : آیا احادیث علائم ظهور اعتبار دارد؟
 
مراسم شبهای احیا +خلاصه مطالب شبهای قدر

به اطلاع علاقمندان می رساند مراسم شبهای احیای 19-21-23 ماه مبارک رمضان ( یکشنبه 14-سه شنبه 16 و پنج شنبه 18 تیرماه 1394 ) توسط آیت اله حسینی قائم مقامی برگزار خواهد شد.
شروع مراسم: 11/5 شب با دعای جوشن کبیر - سخنرانی و مراسم احیا ساعت 12/5 تا 2 نیمه شب
آدرس : تهران ، خ ولی عصر (عج) - خ پیران عقل - بن بست صداقت
بیت الأحزان حضرت فاطمه (س)
یادآوری: با توجه به پایان جلسات درسگفتارهای ماه رمضان ، برنامه ادامه این درس ها متعاقبا اعلام خواهد شد

-------------------------------------------------------------

 

خلاصه ای از مبحث شب نوزدهم :

ارج و منزلت شب قدر بسیار زیاد است . چنانکه خود این شب در ماه بزرگی به نام ماه مبارک رمضان است . خود ماه رمضان دو ماه مقدمه دارد (رجب وشعبان ) و خود شب قدر دوباره دو شب مقدمه دارد . در این شب چه اتفاق مهمی قرار است بیفتد که خداوند با چنین مقدماتی ما را به آن متوجه می کند ؟ و ما أدریک ما لیلة القدر؟

شب قدر و بر هم خوردن معادلۀ فضل الهی

برخی از ادعیه و درخواست ها را از حضرت پروردگار فقط در این شبها می شود خواست . چون معادلۀ فضل در این لیالی کلاً بهم می خورد . قبلاً گفتیم که خداوند در عطایایش با ما عادل نیست بلکه بافضل خود با ما برخورد می کند . ولیکن این عطایای فاضلانه در مواقع دیگر عطائا! حساباً است . تو باید یک چیزی نشان بدهی و یک قدمی برداری تا او فضلش را بباراند و بهانه دارد که بباید . ولی در این ماه و خصوصاً در این شبها این معادله هم بهم می خورد و فاصلۀ آسمان و زمین آنقدر بهم نزدیک می شود که احکام زمین مغلوب احکام آسمان می شود .

حضرت امام (ره ) جمله ای داشتند که می فرمودند آن معنویت رسول الله است که قرآن را پایین کشیده و معنویت و آسمان را به زمین آورده است . در حالت عادی ضاقت الارض و منعت السماء است . زمین و تنگی آن مانع فرود برکات آسمانی می شود . اما در این شبها و خصوصاً در شب قدر ما میتوانیم یک چیزی شبیه و نمی از دریایی که برای وجود مقدس انسان کامل حضرت حقیقت محمدیه اتفاق افتاد را تجربه کنیم . آنجا حقیقت پیامبر ملکوت را نازل می کرد و اینجا خود ملکوت روی فضل بغیر حساب تنزّل می کند و پایین می آید .

معنای تنزّل الملائکة والروح

 تنزّل الملائکة والروح یعنی چه ؟ روح و ملائکه ساکنان ملکوتند .تنزّل آنها یعنی چه ؟ لازم را می گوید که ملزوم را هم بیان کرده باشد . اینکه ملائکه و روح تنزل پیدا می کنند، اینها ساکنان انحصاری ملکوت وعالم قدس اند . یعنی اینجا معادلات زمین در این وقت بهم می خورد و اینجا حکم عالم قدس را پیدا می کنند وآنها بهمراه تنزلی که ملکوت پیدا می کند آنها هم بالتبع تنزل پیدا می کنند . آنوقت نتیجه اش چیست ؟ نتیجه اینست که همه می توانند بغیر حساب بهره مند شوند . برای همین است که می گویند وای به حال کسی که ماه رمضان بر او بگذرد و مشمول رحمت نشود . این بعنی همه بدنش عایق شده است  که کمترین انجذابی نداشته است .

یکی از استفاده هایی که از این نزول ملکوت و این بهم خوردن قاعده و عطای بی حساب می شود کرد اینست که طلب های بزرگ داشته باشیم . طلبهایی که در مواقع دیگر در قد و قواره ما نیست . البته این طلب وخواستن متوقف بر داشتن معرفت است . برای همین است که از مهم ترین و بزرگترین کارهای این شبهای قدر را کسب معرفت و طلب علم ذکر کرده اند . این یعنی معرفتمان را بالا ببریم . ان شاء الله بتواند یک طلبی و به عبارتی دیگر یک تطلّبی داشته باشیم و آنوقت است که : با کریمان کارها دشوار نیست !

انواع گناهان

گناهان را شنیده ایم که بر دو نوعند : یا تضییع حق الله است و یا تضییع حق الناس است. در حق الناس امر بخشش دست دیگران است . لذا تا دیگران نبخشند آن مانعیت گناه از بین نمی رودو خدا تعهد نکرده که آن را ببخشد . به تعبیر دعای ابوحمزه : ذنبي المانع بینی و بینک . اما حق الله ، امرش دست خداوند است : یغفر لمن یشاء ؛ که این من یشاء نه اینکه بی حساب است بلکه اگر با شرایطی باشد می بخشد و امکان بخشش از جانب خداوند هست.

مقابل این دو نوع گناه هم عبادت می شود . ادای حق الله و ادای حق الناس می شود عبادت . در بهترین حالت اینست البته. خیلی از اوقات به همان حق الله می پردازیم و به نماز و روزه و امثال اینها می پردازیم و با حق الناس کاری نداریم در حالیکه این ظلم است و آن ذنب و گناه است! خیلی اوقات نمی دانیم به چه چیزی آلوده شده ایم که از آن توبه کنیم و سعی کنیم خودمان را از آن آلودگی پاک کنیم . چرا که گناه با گناه فرق می کند و آثارش هم فرق می کند و تداوی آن ها هم فرق می کند .

گناهِ شرک ورزی

تدبر و تامل در قرآن کریم یک نوع گناه دیگری را هم به ما معرفی می کند . علاوه بر ظلم و ذنب (حق الناس و حق الله) گناه دیگری هم هست که بجز خواص از اهل توحید کسی به آن توجه نمی کند . و آن گناه «شرک ورزی» است ؛ نه شرک ! یک مواقعی انسان به دلایلی قایل به شریک برای خدا می شود و یک بحث شناختی است . این شرک است .

اما یک موقع می شود انسان همه حقوق الله را رعایت کند وحتی حق الناس را هم رعایت کند ولی شرک ورزی کند . یعنی مشرکانه نماز می خواند ، مشرکانه روزه می گیرد ، مشرکانه احیاء میگیرد ، مشرکانه ذکر می گوید و مشرکانه نماز شب می خواند و .... خیلی این بحث دقیق است.

در دعای کمیل می خوانیم که حضرت امیر (ع) می گوید : ولا تفضحني بخفیّ ماطّلعت علیه من سرّي و لا تعاجلني بالعقوبة علی ما عملته في خلواتي ....

نکته در آن سرّي و خلواتي است . فرق خلوت با سرّ چیست ؟ خلوت در مقابل جلوت است . اینجا جلوت است و در منزل شما خلوت است . یا فکری که می کنید خلوت است . این خلوت و جلوت هر دو از مظاهر اسم «ظاهر» است . چون من از کارهای خلوت و افکار در خلوت خودم هم آگاهم . اما غیر از خلوت ، سرّ هم هست که انسان خودش هم از آن غفلت دارد و چون غفلت دارد یک نوع حاشیۀ امنی پیدا می کند . چون غفلت دارد آن سرّ همینطور دارد رشد می کند . من نگاه می کنم می بینم در خلوت و جلوتم عبادت می کنم ولی در سرّم خبر ندارم که چه اتفاقی می افتد . مثل بلعم باعورا که در خلوت و جلوتش عابد بود ولی در سرّ خودش مشغول شرک ورزی بود .

 از توحید ذهنی تا توحید عملی

شرک ورزی در عمل است . می شود در بخش ذهنی و اعتقادی باور به توحید داشته باشی ولی در عمل شرک ورزی کنی. می توانی از لحاظ فکری موحد باشی و بلکه تئوریسین توحید باشی ، قاعده های جدید در توحید تاسیس کنی ، مدرّس توحید باشی.، کتابها در توحید بنویسی ولی هر چه اینها بیشتر شود ، می تواند – نه لزوماً- در آن سرّت شرک قوی تر شود و توهّم را نسبت به توحید بیشتر کند و هر چه توهّمم بیشتر شود حاشیه امن برای آن سرّ بیشتر می شود و آنوقت سر بزنگاه آن سرّ سر بر می آورد ! ثمّ کان عاقبة الذین أساء السّوءاً ؛ « ثـمّ » ظرف تدریج است . می تواند کم کم به جایی برسد که از سرّ ، سر برآورد و به خلوت و سپس به جلوت برسد و از اسم الباطن ، به اسم الظاهر برسد و به یک دگرگونی معنوی بیانجامد. 

تاريخ  منبع 
 
 
粉嫩公主旗下的燕窝酒酿蛋重点燕窝则是来自泰国的顶级燕窝丰胸产品,我们都知道,世界顶级的燕窝基本都来自东南亚,泰国的白燕窝营养丰富丰胸效果,其中还含有丰富的唾液酸。对于妈妈和宝宝,唾液酸有助于宝宝智力成长丰胸方法,同时提高妈妈和宝宝的免疫力。相信,这也是你选择燕窝的最重要的理由粉嫩公主