صفحه اصلي  | گالري تصاوير  |  سایر سایت ها  |  مشاوره (جدید)
 | eng  | العربيه  | Deutsch    
 
  زندگينامه  آثار و تاليفات  دروس  در حدیث دیگران  مقالات  پرسش و پاسخ  سخنرانی ها و مصاحبه ها  اخبار  قرآن پژوهي  تماس با ما
 
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان و برنامه شبهای قدر
درسگفتارهای محرم : هویت و ماهیت تشیع
گزارش سخنرانی در نشست امام خمینی و چالش عرفان وسیا
سخنرانی امام خمینی و چالش عرفان و سیاست
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
اگر معیارهای دینداری فقط "نشانه های ظاهری" باشد، چ
جمود سلفی گری و نفی روشنفکران ؛ دو مانع فهم روشن ق
درسگفتارهای توحید و اخلاق
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: تفکیک شخصیت فردی و اجت
مرکز اسلامی هامبورگ، مرکزی برای تفاهم
در گفتگوی با ایکنا مطرح شد: ضرورت و چرایی تأسیس ات
هدف آل سعود تشدید اختلاف میان شیعه و سنی است
ضرورت تبدیل پیامهای تخصصی دین به پیامهای عمومی
توجه به زبان درونی مخاطب در تبلیغ
مثلث زبان قرآن : مخاطب ، موقعیت و مضمون
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با س
خبرگان ؛ کارکردها و انتظارات
از تمام ظرفیت ها برای محکوم کردن فاجعه بزرگ شهادت
جشن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق ع با سخنرانی آیة
آیة ا... قائم مقامی پس از ثبت نام در خبرگان : خبرگ
تصمیم آیة ا... حسینی قائم مقامی برای ثبت نام در ان
درسگفتارهای عاشورا ( دهه نخست محرم 1394)
عرفه و عروج عارفانه
مراسم شبهای احیا +خلاصه مطالب شبهای قدر
خلاصه درسگفتارهای ماه رمضان (ارتباط قرآن و سنت){ ا
درسگفتارهای ماه مبارک رمضان
آغاز درسگفتارهای " تدبر در معارف قرآنی "
آیت الله قائم مقامی: دین داری بدون عقلانیت مطلوب ن
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسات چهارم ت
سخنرانی با موضوع : پیامبر (ص) و ارتقاءدینی
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه سوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه دوم (فای
مرزها و معیارهای دینداری و بی دینی ـ جلسه اول (فای
درس ـ گفتارهای آیة الله حسینی قائم مقامی در دهه نخ
اعلام مراسم مرحوم خواهر همسر آیة الله قائم مقامی
ماه رمضان و تمرین محبت ورزی بی قید و شرط انسان
مهدی(عج)؛ و حقیقت گمشدۀ دین ( آیا احادیث نشانه های
سخنرانی آیة الله قائم مقامی در جشن نیمه شعبان
متن کامل سخنرانی افتتاحیه آیة الله سید عباس حسینی
برگزاری سومین اجلاس سراسری اتحادیه علمای شیعه در ا
آغاز به کار اجلاس عمومی اتحادیه اروپایی اسلامی علم
عالمان ومتولیان دین پیش از ارائۀ آگاهی های دینی با
برگزاری جلسه هیئت رییسه اتحادیه
سروده ای از گوته در ستایش از زنان برگزیده(ترجمه از
در سوگ دخت گرامی پیامبر (ص) با سخنرانی آیت اله حسی
امام خمینی ؛ کاریزما شکنی و ترویج عقلانیت
رسالت اصلی پیامبر و مفهوم مکارم اخلاقی از نگاه سید
مراسم پایان ماه صفر با سخنرانی آیة اله حسینی قائم
مراسم اربعین حسینی با سخنرانی آیة الله قائم مقامی
اختیارات ولی فقیه در چارچوب قانون اساسی است
اسلام قدرت مدار ، اسلام اموی است
سعی جدی انسان را به فضل الهی رهنمون می کند
پخش زنده درسگفتارهای محرم
درسگفتارهای پیرامون عاشورا
پرواز ! پر...واز
دعای پرفیض عرفه با سخنان آیة الله قائم مقامی
انکارهولوکاست بزرگترین خیانت به منافع ملی
چرا نمی توانم هولوکاست را انکار کنم؟؟
در سوگ صادق آل محمد (ص) با سخنرانی آیة الله قائم م
تدبیر و حضور؛ فرصتی برای جبران
و بسیجی ماند...
یک خلط تاریخی ! عمد یا خطا ؟!
معیارهای دینداری
فرقه گرایی بزرگترین تهدید برای اسلام و تشیع است
انگیزه قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه دینی بود و نه
ایران باستان نه مقدس است، نه باطل و نشانه جاهلیت
اسلام ایران را فتح نکرد، بلکه برخی اعراب مسلمان ای
درسگفتارهای شبهای محرم
یک نامه اخلاقی
حضرت رضا (ع) و ترسیم « عقلانیت و اعتدال اسلامی» در
به نام آزادی بیان ، در برابر کرامت انسان
پیام تسلیت رحلت حجةالإسلام شیخ خالد رکابی
مسلمانان در میانۀ سنت و مدرنیسم در سمینار مرکز گفت
رحلت یکی از روحانیون مقیم آلمان / تسلیت
تاسیس انستیتو تحقیقات اجتهادی در آلمان
در رثای حامل فضائل و معارفی که روز به روز به افول
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم حاج سید مهدی قائم مقا
درگذشت پدر آیت الله قائم مقامی
حدیث هفدهم : چه کسانی از ولایت خدا اخراج شده اند
قسمت هفتم خلوت نشین قدس: پویایی و شجاعت علمی ؛ نقش
حدیث شانزدهم: خلط میان حوزه فردی و حوزۀ اجتماعی دی
قسمت ششم خلوت نشین قدس: روش فقهی آیة الله حقّ شناس
حدیث پانزدهم: راه جلب رحمت الهی این نیست!
قسمت پنجم خلوت نشین قدس: آیة الله حق شناس در سلسله
برنامۀ آشنایی با اسلام در یک کلیسای قدیمی
روایات مربوط به سید حسنی و سید خراسانی صحیح است یا
حدیث چهاردهم: مهدویت و ارادۀ انسانها
حدیث دوازدهم: ستمگری و قدرت طلبی به نام دین!
حدیث یازدهم: وجوب نقد قدرت
قسمت چهارم خلوت نشین قدس: شیوه تربیتی / برداشتی از
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
حدیث دهم: عدالت با دشمنان
دعوت به فهم درست اسلام ـ گزارش روزنامه آلمانی "نوی
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
خلوت نشین قدس ـ برداشتی از سیره علمی و معنوی استاد
درباره اكراه و اجبار در دین
آیا امام حسین نمی توانست با جنگ با حرّ به حكومت بر
نشانه دین، عادت به نماز است یاصداقت؟
حوزه های الگو پذیری از معصوم
انتشار مقاله ای جدید از آیة الله قائم مقامی در روز
نوع برخورد امام با ...
دروغ بزرگ «شیعه » بودن ما !
سخنرانی در سمپوزیوم دانشگاه پادربورن آلمان
انتشار کتاب اسلام و اروپا
شیعیان اروپا در مسیر اتحاد
زندگینامه از دانشنامه ویکی پدیا
زندگینامه از دانشنامه علماي ايران
حدیث سیزدهم : آیا احادیث علائم ظهور اعتبار دارد؟
 
چرا نمی توانم هولوکاست را انکار کنم؟؟

چرا نمی توانم هولوکاست را انکار کنم؟


هفت سال پیش ،چند ماه پس از نخستین مصاحبه آیت الله قائم مقامی با خبرگزاری ایسنا در مورد نقد کنفرانس هولوکاست ،در حاشیه بازدید ایشان از آن خبرگزاری ( در مرداد ماه 1386 ) مصاحبه مفصلی انجام گرفت و در آن نکات مهم بسیاری مطرح شدکه مطالعه متن کامل این مصاحبه را به همه دوستان توصیه می کنیم. پاسخ به این پرسش که " چرا نباید هولوکاست را انکار کرد ؟" بخش کوتاهی از این گفتگو بود که ملاحظه می کنید:
«آيت‌الله سيدعباس قائم‌مقامي، مدير مركز اسلامي هامبورگ با حضور در خبرگزاري دانشجويان ايران و بازديد از اين مجموعه، به سوالات خبرنگاران ايسنا در زمينه‌هاي مختلف از جمله دلايل شكاف بين نسل جديد و سخنگويان ديني و نحوه مواجهه با مشكل دين‌گريزي در عصر جديد پاسخ گفت.
مدير مركز اسلامي هامبورگ، با بيان اين‌كه يكي از اشكالات ما در غرب‌شناسي اين است كه غرب را آن‌طور كه دلخواه ماست تعريف مي‌كنيم و از همان منظر نيز مورد ارزيابي قرار مي‌دهيم نه آن‌گونه كه واقعا هست . وي تصريح كرد: گاه در برخي موارد حساسيت غربي‌ها به نمادها و سمبل‌ها خيلي بيشتر از آن چيزي است كه در كشورهاي اسلامي مثل ايران مشاهده مي‌شود و حتا با آنکه بر اساس اصول سکولاریسم قاعدتا باید آزادیهای دینی و مذهبی در این جوامع تضمین شود اما برخی مخالفتها با پاره ای رفتارهای دینی همچون حجاب به این دلیل است که آن را یک نماد و سمبل دینی تلقی می کنند نه یک وظیفه و حکم مذهبی. و متأسفانه در بسیاری مواقع ما نیز به دلیل عدم شناخت دقیق از ماهیت فرهنگ و ارزشهای غربی ، به این تلقی دامن زده ایم و اصرار داریم به خیلی از احکام و رفتارهای دینی مثل حجاب ، رنگ و صبغه هویتی و نمادین بدهیم و در نتیجه به تضادها دامن زده و حضور اسلام و مسلمانان در جوامع اروپایی را با مشکلات جدی مواجه می سازیم..
مدير مركز اسلامي هامبورگ، در ادامه در پاسخ به اين پرسش که آيا در سخنراني‌هاي خود موضعي در مورد هولوكاست داشته است؟ گفت: بدون شك بنده يك مورخ نيستم كه بخواهم در مورد هولوكاست قضاوتي تاريخي داشته باشم و علاوه بر آن به دو دلیل به خود اجازه نمي‌دهم در اين باره وارد بحث شوم. 1- اين‌كه مساله‌ي هولوكاست در غرب جدید به عنوان يك ارزش اجتماعي و نماد هويتی پذیرفته شده است. 2- بالاتر از آن در آن‌جا اين مساله شکل قانونی نیز پیدا کرده و به عنوان يك قانون رسمي مانند ساير قوانين جاريست كه هر شهروند اروپائي ملزم به رعايت عملي آن می باشد.
قائم‌مقامي اضافه كرد: از نظر فردي هم اين بررسی تاریخی برايم جاذبه و اهميتی ندارد زيرا در اصل مساله‌ي هولوكاست و اینکه عده ای یهودی بی گناه فقط به جرم یهودی بودن توسط نازی ها به قتل رسیده اند ، هيچ‌كس حرفي ندارد و فقط در نحوه و تعداد افراد كشته شده حرف است كه به نظرم پرداختن به آن بی اهمیت است. آنچه که اهميت دارد اين است كه عده‌اي از يهوديان در آن زمان به طور قطع كشته شده‌اند و اين به خودی خود جاي تاسف دارد زيرا طبق منطق قرآن كريم حتي اگر يك انسان كشته شود مانند آن است كه حيات همه‌ي انسان‌ها به خطر افتاده است.
مدير مركز اسلامي هامبورگ، با تاكيد بر اين‌كه در " گفتگو برای تفاهم" ما موظفیم بر اساس باورهاي مخاطبمان، زبان تفاهمي استخدام كنیم، بيان داشت: وقتي مساله‌اي در ذهن مخاطب ما قطعي است اگر به دنبال تفاهم هستیم باحفظ همین باورهای قطعی او مي‌توانیم پيام خود را به بهترين شكلي به وی برسانیم، و مورد ترديد قرار دادن مسلٌمات و ارزشهای مورد احترام دیگران نه تنها هیچ کمکی به تفاهم نمی کند بلکه رویکردی ضدتفاهمی و دشمن ساز است. ما حق نداریم مسلٌمات آنها را زير سوال ببريم همانطور كه ما در ايران نمي‌پذيريم كه آنها در موضع تفاهمي با ما مسلمات اعتقادي و قانوني ما را زير سوال ببرند.
وي اضافه كرد: در مسأله هولوکاست آنچه كه از اصل واقعه مهمتر است ، نتايج و آثاري است كه بر آن مترتب مي‌شود . ما بايد با يادآوري فاجعه‌ هولوکاست نگذاريم چنين فاجعه‌اي دوباره تكرار شود اما اين‌كه بحث كنيم نحوه‌ي آن به چه صورت است هيچ نفع و ضرورتي ندارد.
مدير مركز اسلامي هامبورگ تصريح كرد: حق جهان غرب است كه مساله‌ي هولوكاست را زنده نگه دارد ولي من بارها گفته‌ام كه اين بدان معني نيست كه صرفا خاطره‌ي تاريخي آن را زنده نگه دارند بلكه بدان معني است كه از پيدايش زمينه‌هاي تكرار آن جلوگيري كنيم و اين ديگر به يهوديان نيز اختصاص نخواهد داشت بلكه هيچ انساني نبايد قرباني خشونت و نژادپرستي شود.
قائم مقامي با یادآوری اینکه اسلام‌هراسي امروز نیز شبيه يهودي‌هراسي دیروز است كه زمینه ساز وقوع فاجعه‌ي انساني هولوکاست شد افزود: اتفاقا گروهی از یهودیان برلین در استقبال از این نظر ما ، در بيانيه‌اي صريحا به همین نکته اشاره و اعلام كردند كه ما با برادران مسلمان خود مشكلي نداريم و جو اسلام‌هراسي موجود همان فضاي يهودي‌هراسي و يهودستيزي در گذشته است و همه بايد با تكرار آن مقابله كنيم.»

   
 
 
粉嫩公主旗下的燕窝酒酿蛋重点燕窝则是来自泰国的顶级燕窝丰胸产品,我们都知道,世界顶级的燕窝基本都来自东南亚,泰国的白燕窝营养丰富丰胸效果,其中还含有丰富的唾液酸。对于妈妈和宝宝,唾液酸有助于宝宝智力成长丰胸方法,同时提高妈妈和宝宝的免疫力。相信,这也是你选择燕窝的最重要的理由粉嫩公主